A márkáról

Az Armani divatházról…

Giorgio Armani híres és sikeres designer, neve nem csupán egy név az elismert divattervezők között, hanem fogalom is. Armani személyiségét az áthidalhatatlan ellentétek jellemzik. A férfiak kedvelik öltönyeit, mert jók, kényelmesek, lezserek. Armani estélyi ruhái modernek és elegánsak.

Giorgio Armani 1934-ben született az észak-olaszországi Piacenzában. Szülei orvosnak szánták. El is kezdte az orvosi egyetemet, de másodéves hallgatóként úgy döntött, irányt változtat.

23 éves korában a milánói La Rinascente áruház kirakatrendezője lett. Hamarosan már vásárlói divattanácsadóként dolgozott tovább a neves áruházban, melynek rövid idő elteltével megvásárolta férfidivat részlegét. Az egyik vezető olasz forgalmazó, Nino Cerruti felkérésére otthagyta az áruházat, és Cerruti tervezőjeként kezdett el dolgozni. 

1970-ben megnyitotta első önálló stúdióját, amely ruhagyárak sikeres tervezőjévé emelte. 1975-ben megalapította a Giorgio Armani SpA céget barátjával és bemutatta első férfiruha kollekcióját, mellyel a tradícionális, klasszikus öltözetet lendületes eleganciára váltotta. 

1977-ben dobta piacra első női ruhakollekcióját. A ’70-es évek végére, ’80-as évek elejére a nők társadalmi szerepe megváltozott: a korábbi háziasszony attitűdöt felváltotta az üzleti szféra. Az új szerephez új öltözetet biztosított Armani női kollekciója, amely megfogalmazta, hogyan fest egy ízig-vérig üzletasszony. Ahogy a férfiöltönyökhöz, a női kollekciójához is hagyományos hajszálcsíkos, férfias szöveteket használ, szoknyás és nadrágkosztümjei, kabátjai széles-, párnás vállúak. Az új trend neve: Energikus öltözet

Az Amerikai dzsigoló című film – amelyben Richard Gere-t öltöztette – világhírűvé tette az akkor már Olaszországszerte közismert divatatervezőt. David Lynch és Martin Scorsese rendezték tévéreklámjait, címlapsztori lett az amerikai Time magazinban.

1981-ben vezették be az Emporio Armani vonalat, és egyúttal piacra dobja az Armani Junioraz Armani Underwear, az Armani Swimwear és az Armani Jeans márkaneveket is. Világszerte nyílnak az Armani Exchange (AX) üzletek. A kiegészítők piacára is belép: megjelennek az Armani órak és napszemüvegek.

Parfümöt is kiad a neve alatt: 1992-ben dobja piacra az első parfümjét a női Giò-t. Üvege – amelyet maga Armani tervez, és amelyet saját kézírásával lát el – az általa befutott, széles vállú kabátra emlékeztet. 

Armani ihletésére sok divattervező folytatja az időtlen és klasszikus kollekciók tervezését. Ha annak idején Armani mégis megmarad orvosnak, ma világszerte máshogy festenének az üzletasszonyok és az üzletemberek.